Friday, January 24, 2014

..Dream It | Wish it | Do It...

Anyhow, before gua melalut dengan lebih panjang lagi. Gua ingin mengucapkan Happy Belated New Year 2014 kepada member-member dan kekasih gua yang membaca blog ini. Steady beb. Tahun nie gua nak jadi produktif menulis blog (ini consider azam tahun baru ke). Gua tau gua memang rasa malas menulis bila gua rasa bahagia. Come on, i'm happy with my real life. Thus, i'm wrote well when i'm slightly demotivated (ayat nak mintak penampar). As usual, awal-awal tahun nie memang havoc dengan azam tahun baru kan. Pigidah, paling kuat pun azam tue korang ingat sampai bulan Mac. Pastu ke laut dah la sampai hujung tahun. Takpe, gua pun buat benda yang sama gak sebenarnya. hekhek. 

Actually, seperti yang gua explain 2 tahun lepas. Azam tue consider exaggerate. So, kita panggil impian tahun baru la ye. Untuk 2013 gua memang ada 1 impian. Gua nak survive. Sebab? Just because i need to. Korang bayangkan korang akan jobless dengan pelbagai pinjaman nak kene bayar. PTPTN. Kereta. Menangeh bro. Nasib baik belum beli rumah or buat loan kahwin. Kalau tak memang carik Along (bukan debtor tapi akak  gua) la. Zaman sekarang bukan senang nak carik keje. Keje yang ada pun kadang-kadang tak kene dengan jiwa atau bayaran kurang berpatutan dengan bantingan tulang empat kerat setiap hari. Tapi jangan putus asa, rezeki dan rahmat dari Allah memang ada. Cuma bila belum sampai tue kita jangan cepat mengalah dan berhenti berharap. 

Untuk 2014 nie pun gua tak nak banyak jugak, gua nak 2 je. Boleh kan? First of all, gua akan cuba untuk securekan kerja gua whatever it takes. Walaupun gua agak selesa dengan keadaan sekarang, i want to improve. If changes makes us better. Constantly changes makes us perfect. Winston Churchill kot cakap. Cuba angpa check. Sementara gua ada kerja lagi nie, gua boleh selektif sikit. Cuma by that time contract gua tak re-new, gua mesti ada Plan B oi. Gua baru 28, belum 68 lagi nak makan duit pencen hari-hari. Takdak kije memang gua apply masuk Maharaja Lawak Mega.

Dan yang kedua, gua nak kawen tahun nie. Bukan sebab trending atau pengaruh rakan sebaya. Tapi gua rasa memang dah sampai seru kot nak menamatkan zaman bujang. Dan gua rasa memang dah jumpa jugak pemilik tulang rusuk kiri gua nie. Bak kata Syed Mustafa, rasa shit do bila tido tak peluk orang. Biasa aa statement orang baru kawen. Dah, gua penat nak tulis panjang-panjang. Banyak lagi keje nak buat. Nanti aa kalau rajin gua update la entri lagi. Chow!




No comments:

Post a Comment